Friday, June 18, 2010

Tinta Buat Sahabat..




Sahabat,

Maafkan daku andai daku bukan sahabat yang terbaik buatmu..

Maafkan daku andai terpaksa menyakiti hatimu..

Maafkan daku andai terpaksa mengasarimu..

Alangkah bagusnya jika dirimu mengetahui segalanya kenapa daku perlakukanmu demikian..

Ini bukan kesilapanmu sahabatku.. tetapi aku..

Alangkah bagusnya jika kamu mengetahui kebenarannya..

akan tetapi,maafkanku sahabat.. terlalu sukar untukku mengatakannya..


Sahabat,

Aku tahu,terlukanya hatimu keranaku..

Yakinlah sahabat,aku lakukan semua itu kerana aku menyayangimu..

Sungguh Ya Allah,hamba menyayangi dirinya..

Tetapi,

Apalah dayaku untuk menolak sagala ketentuan-MU Ya Tuhan..

Apalah dayaku untuk menolak nikmat kasih dan sayang pada seseorang yang bernama TEMAN..

Padamu sahabat..

Apalah dayaku Ya Allah..


Tuhan,

Kepercayaan dan kasih –sayang yang hamba taruhkan bukan milik hamba..

Hamba akui segala-galanya terletak pada-MU..

Tuhan,

Jika KAU izinkan,

Untuk kali keduanya,hamba ingin sekali menemui dirinya..

Hamba ingin sekali memeluk dirinya..

Mengatakan padanya,

“Awak tak pernah hilang saya sahabat awak.. Saya tetap sayangkan awak.. sampai akhir hayat saya..”

Adakah peluang untukku mengatakan semua tu padanya??


Ya Allah,

Jagalah dirinya sebagaimana hamba terasa disayanginya sepanjang perkenalan kami..

Kurniakanlah dia sahabat yang benar-benar ingin bersahabat dengannya..

Menerima dirinya seadanya.. tidak menikamnya dari belakang..

Hanya pada-MU hamba sandarkan doaku Ya Allah..

Tenangkanlah hatinya di saat dia bersedih hati..

Hanya satu pintaku..

Sayangilah dirinya melebihi kasih sayangku padanya..

Aku redha melepaskan dia pada takdirku ..

Sesungguhnya,ini untuk kebaikan dirinya..


Buat Sahabatku,

Saya tetap sayangkan awak.. kerana saya sahabat awak..

Sampai bila-bila pun saya tetap akan sayangkan awak..

Sahabat yang awak cari,ada di sini..


No comments:

Post a Comment