Sunday, June 13, 2010

Ya Allah.. Jagalah Cintaku..



Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku
pada seseorang
yang melabuhkan cintanya

padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk

menyintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku
padanya
agar tidak melebihi cintaku padaMu
.


Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku
padanya
agar tidak berpaling daripadaMu
.


Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku
pada seseorang
yang merindui jihad dan syahid di

jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya

agar tidak lalai aku merindui syurgaMu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
janganlah biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam

perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui
kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas

sehingga terlupa pada kasihMu yang hakiki dan
abadi.


No comments:

Post a Comment